facebook
«О человеке, как моральном существе, уже нельзя спрашивать, для чего он существует. Его существование имеет в себе самом высшую цель, которой, насколько это в его силах, он может подчинять всю природу»
Иммануил Кант – немецкий философ
«Зря примыкать к идущим впереди опасно, а между тем, когда возникает вопрос о смысле жизни, люди никогда не рассуждают, а всегда верят другим, так как всякий более склонен верить, чем рассуждать»
Сенека – римский философ-стоик
"Никогда не переставай улыбаться, даже когда тебе грустно: кто-то может влюбиться в твою улыбку"
Габриэль Гарсиа Маркес - колумбийский писатель-прозаик, журналист, издатель и политический деятель.
"Семья заменяет всё. Поэтому прежде, чем ее завести, стоит подумать, что тебе важнее: всё или семья"
Раневская Фаина Георгиевна - советская актриса театра и кино.
"Ничто не обходится в жизни так дорого, как болезнь и – глупость"
Зигмунд Фрейд - австрийский психолог, психиатр и невролог
"Каждый из нас склонен поступать с другими так, как ранее поступали с ним"
Джон Боулби - известный английский психиатр и психоаналитик, специалист в области психологии развития, психологии семьи, психоанализа и психотерапии, основоположник теории привязанности.
"Не плачь, потому что это закончилось. Улыбнись, потому что это было"
Габриэль Гарсиа Маркес - колумбийский писатель-прозаик, журналист, издатель и политический деятель.
"Конфликт и его преодоление – это фундаментальные элементы творчества"
Мелани Кляйн - влиятельный британский психоаналитик австрийского происхождения, стоявшая у истоков детского психоанализа, игровой психоаналитической терапии и теории объектных отношений.
"Больше всего говорит тот, кому нечего сказать"
Лев Николаевич Толстой - русский писатель, мыслитель
«В чем смысл жизни? Служить другим и делать добро»
Аристотель – древнегреческий философ

Чотири причини порушень поведінки у підлітків

 

    Причини стійкої неслухняності дитини слід шукати в глибині її психіки, хоч на поверхні здається, що вона «просто не слухається», «просто не бажає зрозуміти», а насправді причина інша. І, як правило, вона емоційна, а не раціональна. Більш того, вона не усвідомлюється ні дорослими, ні самою дитиною.

    причини порушень поведінки у підлітків Перша – боротьба за увагу. Якщо дитина не отримує потрібної кількості уваги, яка їй так необхідна для нормального розвитку і емоційного благополуччя, то вона шукає свій спосіб її отримати: неслухняність. Батьки раз у раз відриваються від своїх занять, роблять зауваження... Не можна сказати, що дитині це вже дуже приємно. Але увага все-таки отримана. Краще така, ніж ніяка.

    Друга причина – боротьба за самоствердження проти надмірної батьківської влади і опіки. Знаменита вимога «я сам» дворічного малюка зберігається протягом всього дитинства, особливо загострюючись у підлітків. Діти дуже чутливі до утиску цього прагнення. Але їм стає особливо важко, коли батьки спілкуються з ними, в основному, у формі вказівок, зауважень і побоювань. Батьки вважають, що так вони прищеплюють своїм дітям правильні звички, привчають їх до порядку, попереджають помилки, взагалі – виховують. Це необхідно, але питання в тому, як це зробити. Якщо зауваження і поради дуже часті, накази і критика дуже різкі, а побоювання надто перебільшені, то дитина починає бунтувати. Батьки зіштовхується з упертістю, свавіллям, діями наперекір. Значення такої поведінки для дитини – відстояти право самому вирішувати свої справи, і взагалі, показати, що вона особа. І не важливо, що її рішення часом не дуже вдалі. Навіть помилкові. Зате вони свої, а це – головне!

    причини порушень поведінки у підлітків Третя причина – бажання помститися. Діти часто бувають ображені на батьків. Причини можуть бути дуже різні: батьки більш уважні до молодшої дитини; мати розлучилася з батьком, і в сім’ї з’являється вітчим; дитину відлучили від сім’ї (поклали в лікарню, відправили до бабусі); батьки постійно сваряться. Багато і одиничних причин для образи: різке зауваження, невиконана обіцянка, несправедливе покарання... і знову в глибині душі дитина переживає і навіть страждає, а на поверхні – все ті ж протести. Неслухняність, неуспішність в школі. Зміст «поганої» поведінки в усьому випадку можна висловити так: «Ви зробили мені погано – нехай і вам також буде погано!...»

    Нарешті, четверта причина – втрата віри у власний успіх. Може трапитися, що дитина переживає своє неблагополуччя в якійсь одній галузі життя, а невдачі у неї виникають зовсім в іншій. Наприклад, у хлопчика можуть не складатися відносини в класі, а наслідком буде запущене навчання. В іншому випадку неуспіх в школі можуть привести до зухвалої поведінки в сім’ї і т.д. Подібний «зсув неблагополуччя» відбувається через низьку самооцінку дитини, накопичивши гіркий досвід невдач і критика на свою адресу, вона взагалі втрачає впевненість у собі, приходить до висновку: «Нічого старатися, все одно нічого не вийде». Це – в душі, а зовнішньою поведінкою дитина показує: «Мені все одно», «І нехай поганий», «І буду поганий!».

    Чотири причини порушень поведінки у підлітків Погодьтеся, що прагнення дітей цілком позитивні і закономірні, і виражають природну потребу в теплі та увазі батьків, потребу у визнанні і пошані їхньої особистості, почутті справедливості, бажанні успіху. Взагалі в психології прийнято вважати, що поведінка людини має позитивний намір. Скоюючи вчинок, людина, сама того не усвідомлюючи, прагне до чогось позитивного і потрібного для благополуччя свого психічного стану. Але способи досягнення цього позитивного можуть бути негативними.

    Чому ж підлітки такі «безрозсудні»? А тому, що не знають, як це зробити інакше. І тому будь-яке серйозне порушення поведінки підлітка – це сигнал про допомогу. Своєю поведінкою він говорить нам: «Мені погано! Допоможіть мені!».

witch.hanssd