facebook
«Зря примыкать к идущим впереди опасно, а между тем, когда возникает вопрос о смысле жизни, люди никогда не рассуждают, а всегда верят другим, так как всякий более склонен верить, чем рассуждать»
Сенека – римский философ-стоик
«Без пользы жить - безвременная смерть»
Гете Иоганн Вольфганг фон - немецкий поэт
«Только глупцы сражаются с тем, кого ненавидят.»
Макс Фрай- литературный псевдоним Светланы Мартынчик, современный писатель, художник
«Всё наше достояние… — это жизнь. Это странный дар, и я не знаю, как мы должны им распорядиться, но жизнь — это единственное, что мы получаем в дар, и дар этот дорогого стоит»
Джон Апдайк – американский писатель
"…люди и созданы, чтобы друг друга мучить"
Федор Михайлович Достоевский - русский писатель и мыслитель
«Без пользы жить - безвременная смерть»
Гете Иоганн Вольфганг фон - немецкий поэт
"Если ты любишь что-то — отпусти. Если оно твое — оно вернется"
Габриэль Гарсиа Маркес - колумбийский писатель-прозаик, журналист, издатель и политический деятель.
"Худший способ скучать по человеку — это быть с ним и понимать, что он никогда не будет твоим"
Габриэль Гарсиа Маркес - колумбийский писатель-прозаик, журналист, издатель и политический деятель.
"Худший способ скучать по человеку — это быть с ним и понимать, что он никогда не будет твоим"
Габриэль Гарсиа Маркес - колумбийский писатель-прозаик, журналист, издатель и политический деятель.
«Никогда не противься искушению, испытай все и твердо придерживайся того, что окажется хорошим»
Бернард Шоу – британский писатель, романист, драматург

Розвиваючі вправи: поради психолога

 

    Розвиваючі вправиНижче наведені вправи спрямовані на розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфери з урахуванням психологічної особливості дошкільнят. Вправи мають подаватися дитині не як навчання, тренування, а як цікаві захоплюючі ігри і починатися словами: «Давай пограємося!»

      На початку навчання процес сприяння у дітей досить розвинутий, у них висока гострота зору та слуху, вони добре орієнтуються в кольорах. Однак їхнє сприймання ще надто емоційне, недиференційоване, через що дитина іноді може плутати схожі за написаннями букви чи цифри. Нижче вправи які розвивають спостережливість.

«Запам’ятай послідовність»

Перед дитиною у певному порядку (так, щоб вона не бачила) в ряд викладаються різні картинки або предмети. Дитина деякий час (20-60 сек.) дивиться на них, після чого їх перемішують. Завдання дитини: відновити послідовність.

«Знайди предмет одного кольору»

Дитина, озирнувшись навколо себе впродовж 15-20 сек., повинна назвати якомога більше предметів певного кольору.

    Xарактерною віковою особливістю молодших школярів є нерозвинута увага. У них домінує мимовільна увага, спрямована на нові, несподівані та захоплюючі предмети. До того ж увага у молодших школярів, як правило, не стійка. Стійкості та довільності уваги можна досягти такими вправами.

 Вправа 1

Дитині пропонується уважно оглянути кімнату і знайти 6 предметів:

  • які містять геометричні фігури (коло, або квадрат, або трикутник);
  • які виготовлені з певних матеріалів (дерево чи скло, метал чи пластмаса тощо)

Вправа 2

У журналі чи старій книзі на одній із сторінок закреслювати олівцем або ручкою усі букви «а», намагаючись не пропускати їх. Завдання можна ускладнити, попросивши одночасно із закресленням букви «а», обводити у кружечок всі «к», підкреслювати всі «о».

     Поліпшити пам’ять дитини можна, використовуючи певний набір вправ.

Вправа 1Розвиваючі вправи

Необхідно заздалегідь підготувати декілька карток з хаотично намальованими на них буквами (5-7-9 букв) чи цифрами від 0 до 9. Картка на декілька секунд (стільки, скільки потрібно, з часом інтервал можна зменшувати) демонструється дитині. Після цього вона по пам’яті на аркуші відтворює картину.

Вправа 2 «Анти час»

Візьміть для початку будь-яку просту дію – приготування яєчні ,чищення зубів тощо. Запропонуйте дитині якомога точніше відтворити послідовність дій і описати їх, але у зворотному порядку, починаючи з кінця. Якщо вам вдасться зібрати кілька дітей і влаштувати між ними змагання – хто краще відтворить відповідь, то ефект гри буде ще більшим. На наступному етапі запропонуйте відтворити значно триваліші події, як-от: футбольний матч, події одного дня або тижня.

  Дітям молодшого шкільного віку слід допомагати розвивати мислення: операції узагальнення, порівняння, абстрагування, класифікації, становлення причинно-наслідкових зв’язків. У цьому допоможуть такі вправи.

«Четвертий зайвий»

Дитині називають 4 слова. Вона повинна вибрати «зайве» слово, яке не підходить до інших, а інші назвати одним словом. Наприклад, чашка, миска, черевики, тарілка. Зайве слово – черевики (взуття), а інші предмети – посуд.

«Логічні кінцівки»

Дитині пропонується закінчити речення. Наприклад:

  • Лимони кислі, а цукор....... (солодкий);
  • Якщо стіл вищий від стільця, то стілець....... (нижчий від столу);
  • Якщо 2 більше 1, то 1... (менше 2);
  • Якщо сестра старша за брата, то брат .... (менший за сестру).

«Різні функції»

Дитині потрібно придумати якомога більше варіантів використання, можна і незвичного, оригінального, звичайному предмету. Приклад: цеглу можна використовувати як будівельний матеріал, підставку, підпірки, гирі, крейди тощо.

     Батьки, навчайте дітей висловлювати свою думку, доводити її, розвивайте в дитині уміння будувати розповідь за картинкою, за планом, за темою.Наприклад, запропонуйте дитині набір слів: театр, магазин, машина, мандрівка в іншу країну, що можуть бути використані для складання невеликих оповідань. Отримавши слово-тему, дитина повинна скласти оповідання так, щоб повністю розкрити зміст вибраного слова.

  Головне, приймайте свою дитину безумовно. Не за те, що вона гарна, розумна, здібна, помічник, а просто за те, що вона є. 

Ваш психолог, Шурдук Людмила

Людмила Шурдук, психолог-психотерапевт 

тел.: (050) 464-30-65, (093) 187-81-19 

© 2011-2O16 TutOtvet.com.ua. Всі права захищені. Копіювання матеріалів сайту можливе лише з вказанням активного гіперпосилання, що індексується.
Qumic Web Design
witch.hanssd